Thursday, January 1, 2015


A journey of a thousand miles must begin with a single step...

Tahun 2014 sudahpun kita tinggalkan dan tahun 2015 sudah pun menjadi kenyataan. Syukur ke hadrat yang Maha Esa kerana kita diberi peluang untuk meneruskan langkah di bumi bertuah ini. Alhamdulillah.

Tahun baru pastinya sinonim dengan azam baru. Adakalanya azam kita masih sama cuma diberikan pendekatan berbeza atau pun disuntik nafas baru agar lebih berkobar nyalanya. Cuma jangan terlalu ghairah mencipta azam sehingga terlupa untuk melaksanakannya, okay?

Langkah kita bermula lagi pada tahun 2015 ini. Cadangan saya, mulakan dengan fikiran yang baik-baik kerana itulah punca hasil yang baik-baik juga. Kita adalah apa yang kita fikirkan! Positive attitudes create positive people, maksudnya sikap positif akan menghasilkan insan/individu yang positif. Insyaallah.

Kata-kata kita juga merupakan doa, dan doa itu adalah antara senjata kita yang paling ampuh sebagai seorang manusia. Marilah kita sama-sama berazam untuk berfikir dan bersangka baik, berkata dan doakan yang terbaik, berusahalah sehabis baik dan yakinlah kita akan beroleh yang paling baik. Mudahkan?

Hmmmmmm...terkadang senang berkata dari melaksana, apa-apapun  there is only one corner of the universe you can be certain of improving, and that's your ownself. So...do what's right. Do it right and do it right now. Lillahi Ta'ala...

Assalamualaikum w.b.t

No comments: